“Hogyan szervezik magukat a független iskolák? Hogyan igyekeznek meghatározni magukat egyrészt mint különböző és különleges, másrészt viszont egyesítve az erőket, összetartva.”

Az Oxford Szótárt felütve a UNIFY szó jelentése a korai 16. századra tehető magyarázat szerint: franciából vagy ólatinból fordítva – egésszé tevés.
Akkor, mint most is, az egyesülés egyik következménye az egyéni különbségek kiküszöbölése és az összes variáció egyetlen egységes egészbe kényszerítése.
Ezzel ellentétben az önálló oktatási szektort a maga lényegében a sokszínűség jellemzi. Iskoláink lényege helyi, regionális, nemzeti vagy európai szinten a differenciált erkölcs, viselkedésminta, pedagógia és elméleti megközelítések széles skálája.
Az ECNAIS célja, hogy példákat mutasson be az iskolák sokszínűségére az egyes tagországokban, valamint azonosítsa a független iskolák politikai elfogadásával és a választás szabadságával kapcsolatos helyzetet.

Szeminárium

Csütörtökön a szeminárium az oktatási sokszínűséggel kapcsolatos tapasztalatokra és jó gyakorlatokra összpontosít Ausztriában, Svájcban és Franciaországban.
Pénteken reggel iskolalátogatásokat tartanak, délután pedig a törökországi oktatás sokszínűségére összpontosítunk. Péntek délután utolsó része fórum lesz minden résztvevő számára a jövőbeli együttműködés ötleteiről, valamint a sokszínűség tükrözéséről és megőrzéséről. További információkért kérjük, olvassa el az alábbi részletes programot.

– Többet innen: http://www.ecnais.org/how-to-avoid-the-unification-of-diversity/#sthash.2BwTBwcU.dpuf