Az eseményt a Török Független Iskolák Szövetsége szervezte

Az elmúlt évtizedekben az iskolák egyre inkább elszámoltathatók a diákok, a szülők és a társadalom előtt; válaszul kidolgoztak eljárásokat saját gyakorlatuk és teljesítményük értékelésére.

Az iskolák külső értékelésének és ellenőrzésének fejlődésével az iskolák belső értékelése egyre inkább szükségessé vált. Az egész iskolára kiterjedő célok és elképzelések kidolgozása érdekében az önértékelés kultúrája egyre fontosabbá vált a színvonal és az iskola fejlesztésének ösztönzése érdekében.

Minden iskolának ki kell dolgoznia saját önértékelési eljárását, amely tükrözi elképzeléseit és felépítését; magában foglalja mind a vezetés, mind a tanárok hozzájárulását egyénileg és egy csapat részeként a tanulási folyamathoz.

Folyamatos és fejlődő folyamatként az önértékelésnek minden résztvevőt érdekeltté kell tennie annak érdekében, hogy megérezzék a tulajdonosi szemléletet, magát a folyamatot valamint a folyamatban betöltött szerepüket.

Az önértékeléssel kapcsolatos legfontosabb kérdések:
Ez nem csupán egyéni reflexió és belső értékelés?
Milyen szerepet játszik a szakértői értékelés és a kritikus visszacsatolás?
Hogyan táplálja és fejleszti az önértékelés a tanulási folyamatot?

Hogyan dolgozza fel az önértékelés:
a tanulás és tanítás kérdését
a tanárok, mint szakemberek problematikáját


Több angol nyelven: http://www.ecnais.org/self-evaluation-as-part-of-a-culture-of-school-improvement/