Az AME harmincéves fennállása alkalmából rendezett háromnapos találkozónk néhány programja nem AME tagok számára is látogatható.
Regisztráció: ame@maganiskolak.hu e-mailcímen. Kérjük, csak előzetes regisztráció után érkezzenek!
Előzetes a programból:
Szorongásaink felhője és a Megküzdés Vára – alkotó munka
Érdemes a szorongásaink megfogalmazásával és oldásával foglalkozni. Elsőnek egy szorongás felhőt készítünk a résztvevőkkel, amire kis szalagokkal vízcseppeket kötünk. Felírjuk a félelmeinket, amiket a megbeszélés után levágunk. Beszélünk a kognitív és érzelmi megküzdésről olyan helyzetekben, amikre kevéssé van valódi ráhatásunk. A következő rész a megküzdés vára. Ennek több szintje van, kidolgozzuk mik azok a személyes tapasztalatok, amik segítenek a szorongás oldásában. A foglalkozást tarja: Kiss Dorottya festő, képzőművészet és vizuális nevelés tanár, művészetterapeuta (Kozármislenyi Alapfokú Művészeti Iskola)
Önkéntesként kongói iskolában – előadás
Előadó: Málnási Csizmadia Anna (Kincskereső Tagiskola)
Szervezeti kultúra, mint menedzsmenteszköz az alapítványi iskolákban – előadás és tréning
A közoktatási intézmény (különösen ha alapítványi iskola) sajátos szervezet. Szervezeti folyamatai különböznek a profit-orientált szervezetekétől, és különböznek a hatalom-orientált szervezetek folyamataitól is. Némi vizsgálódás után fel lehet ismerni, hogy meghatározó kulcsfolyamata meghatározott szervezeti kultúra kialakítása és működtetése. A szervezeti kultúra definiálása, parametrizálása terén nem beszélhetünk szakmai konszenzusról. A workshop keretében egy lehetséges megoldást kívánok bemutatni. Olyan megoldást, amely egyrészt lehetővé teszi adott intézmény szervezeti kultúrájának mérését, másrészt az intézmény menedzsmentje számára komoly segítséget jelent a lehetséges beavatkozási területek azonosításához. A foglalkozást tartja: Barun József (Zöld Kakas Líceum)
A tanulás szabadsága – interaktív műhelymunka
A tanulás szabadságának kürtös elemeinek bemutatása saját élményen keresztül. A foglalkozást tartja: Molnár Lajos és Perge Gergely (Kürt gimnázium)
Hármas fókuszú vizuális nevelés – közös alkotás
Az Igazgyöngy AMI módszertana az úgynevezett hármasfókuszú vizuális nevelésén alapul. Azért hármasfókuszú, mert a gyermekközpontú vizuális nevelés mellett hátránykompenzációval és szociális kompetenciafejlesztéssel egészítettük ki. Minden tanórán, feladatba ágyazottan mindhárom fókusz teljesül. A módszer sikerességét a felszabadult és magával ragadó órák mellett hazai és nemzetközi rajzpályázati eredmények igazolják, az Igazgyöngyök évente 500-nál is több díjat nyernek. A foglalkozást tartja: Török Zita (Igazgyöngy AMI)
Digitális iskolafejlesztés (VEKOP 7.3.3.) tapasztalatai – előadás
Négy alapítványi iskola közös pályázatának tapasztalatai. Előadó: Nógárdi Zoltán (AKG)
Közös értékrend – közös alkotómunka
Iskolánkban a szülők és pedagógusok egy közös (online) műhely keretén belül alakították ki, hogy mit gondolnak arról, milyen az a szülő, az a gyerek és az a pedagógus, aki ideális – a mi iskolánkban. Ezt az alkotó folyamatot élhetik most át a résztvevők. A foglalkozást tartja: Csete Paula és Ungár Ágnes (A Jövő Iskolája)
A tanárok támogatását célzó, reflexióra és tervezésre alkalmas eszköz bemutatása – saját élményű bemutató
Az alternatív iskolák tapasztalataira épített eszköz bemutatása, kipróbálása. A foglalkozást tartja: Dobos Orsolya (AME)
Digitális oktatás – előadás
A bemutatót tartja: Papp András (Európa2000)