New Approaches to Learning as Key to Success

Bevezetés

A tanulás szabadsága Európában két pilléren nyugszik, melyek értékelése különbözik még az európai országokon belül is.

A legismertebb a kulturális kisebbségeknek azon joga, hogy gyermekeiket saját hagyományaiknak és kultúrájuknak megfelelően nevelhessék fel.

Ez szorosan kötődik az önkormányzatiság és önirányítás elvéhez, mint bizonyított megerősítője a civil társadalmaknak.

Másik kifejezése az oktatás szabadságának – a jog egy alternatív nevelési mód választására. Vannak országok, ahol pedagógiai vállalkozásoknak, innovációnak is jut hely, mint az oktatás újfajta megközelítése.

A független iskolák megjelent képviselői keményen munkálkodtak azon, hogy oktatási politikusaikat meggyőző érvekkel készüljenek fel a témában annak érdekében, hogy iskoláik hozzáadott értékét átvihessék az nemzeti oktatási rendszerbe.

Ez fontos. Nem csak azért, hogy a magániskolák számára biztosítsák a közpénzek méltányos részesedését, hanem azért is, hogy tudatosítsák az emberekben azokat a fontos változásokat, amelyek óriási mértékben javíthatják az oktatás eredményét.

Egyike a paradigmaváltásoknak a fő hangsúly áthelyezése a tanításról a diákok önálló ismeretszerzésére.

Ezen a szemináriumon meghallgattuk a bolgár egyesület beszámolóját arról, hogyan haladtak e változtatásban, és hogy politikusaik hogyan értékelték a magániskolák szerepét országukban.

A független iskolák szervezeteinek képviselői a szomszédos országokból reflektáltak a bolgár előadásra, és norvég főelőadónk előadásából arra is fény derült, hogy Norvégiában hogyan halad a hangsúly áthelyezés tanításról önálló ismeretszerzésre.

A szeminárium színes képet nyújtott a tanulásnak, mint a siker kulcsaának új megközelítéseiről, és konkrét példákat adott a résztvevőknek arra vonatkozóan, hogy az ECNAIS-on belül dolgozó kollégáink miként kezelték a politikai ellenállást és a jövőbeli kihívásokat saját helyzetükben.

– Többet itt olvashat angolul: http://www.ecnais.org/new-approaches-to-learning-as-keys-to-success/#sthash.SJfrkle8.dpuf